Головне меню
ПЕРЕПРАВА ЧЕРЕЗ РІЧКУ

Наявність переправи через водні об'єкти - основний критерій складності маршруту для пішого туриста. Крім того, на маршрутах подібного типу найвищий відсоток смертності навіть серед досвідчених туристів. Що вже говорити про недосвідчених в цих питаннях людей, які люблять проводити час на природі і подорожувати пішки? .. Для них така перешкода на шляху може стати причиною зіпсованого відпочинку, а при незнанні правил переправи через річку - і більш сумних наслідків ...

Відомо безліч способів переправи через річки, проте деякі методи, описані в літературі, як, наприклад, переправа з петлею на шиї або бігом вниз по річці, абсолютно неприпустимі для застосування на практиці.

Найпоширенішим і простим способом переправи через водні перешкоди була і залишається переправа річки вбрід. Перший крок при такій переправі - знайти брід. Брід - це неглибоке місце в течії річки, яке можна перейти або проїхати на автомобілі. На невелику глибину рівнинної річки вказують мілини, брижі на поверхні води, розширення річки на прямій її ділянці, де виступають камені, острівці, а також стежки, що спускаються до річки. Коли знайдено відповідне місце для броду - за допомогою жердини потрібно досліджувати дно на предмет вирів, глибоких ям, корчів, твані, оскільки їх наявність може стати серйозною перешкодою при переправі. Дослідити дно потрібно жердиною довжиною не менше 2 м. Пересуватися потрібно під кутом до течії, спираючись на жердину. Жердину слід при кожному кроці переставляти перед собою вгору за течією - напором води його стане притискати до дна. Якщо ж жердину ставити вниз за течією - її може знести.

Знайти брід в гірській річці набагато складніше, оскільки температура води, крутизна берегів, сила течії і характер дна в таких річках досить небезпечний. При знаходженні броду в гірській річці слід вибрати найвужче і неглибоке місце в руслі річки, з найбільш пологими берегами, при можливості - з максимально низьким перебігом і з відсутністю характерних небезпек (про них ми розповімо далі в статті). Переходити гірську річку слід при глибині не більше 1 м і максимальної швидкості течії не більше 1 м \ с. Якщо швидкість течії вище зазначеної - навіть глибина в півметра є небезпечною для переправи. Також не рекомендується переходити річку вбрід при несприятливих метеорологічних умовах - дощ, сніг, град. Це може утруднити пересування і сприяє дуже швидкому підняття рівня води в річці (особливо в гірській). Найменший рівень води в гірських річках спостерігається рано вранці, найвищий - ввечері. Часом рівень води вранці зменшується настільки, що дно стає видимим.

Гірську річку шириною більше 50 метрів можна переплисти навіть при великій швидкості течії. Однак варто уникати такої переправи. Якщо ж ви зважилися перебратися на інший берег таким екстремальним способом або падіння в воду було випадковим - потрібно знати характерні небезпеки гірської річки, які варто враховувати при оцінці своїх дій в екстреній ситуації. До таких небезпек відносяться:

-завал - дерево або камені, перегородивши дно річки;
-прижим - особливий притиск з підводним гротом;
-крутий злив - найнебезпечнішим прикладом може послужити водоспад;
-гряда каменів типу «поріг»;
-великі підводні камені, розташовані грядою;
-воронки;
-висока швидкість і турбулентність течії, яка може забрати людину вниз за течією або перешкодити після подолання річки піднятися на ноги;
-низька температура води.

Також гірську річку можна подолати за допомогою наземної переправи у вигляді поваленого дерева. Ви можете відшукати повалене природним шляхом дерево, або ж повалити дерево, що росте в безпосередній близькості від берега. Бажано вибирати місце, де русло досить вузьке і берег трохи вище течії - щоб вода не затоплювала колоду. Колоду можна замінити жердинами, дошками, іншими підручними матеріалами. До наземної переправи відноситься і переправа по камінню, яке виступає з води. При такому способі переправи слід бути дуже обережним: вибирати сухі, неслизькі і стійкі камені, заздалегідь продумувати траєкторію свого руху.

Переправлятися через річку вбрід слід тільки взутим і одягненим, але без рюкзака і інших громіздких речей. Переправити їх на протилежний берег можна наступним чином: знайти брід, провести розвідку дна, прив'язати на березі мотузку, перейти з її вільним кінцем на протилежний берег і закріпити її там. Потім слід повернутися, за допомогою карабіна або вільного вузла прив'язатися до мотузки з метою страховки, і вже з речами переправитися назад. Якщо переправляється група людей - пересуватися уздовж мотузки потрібно колоною або попарно, один за одним, приставним кроком. На чолі колони повинен йти самий сильний і досвідчений учасник групи.

Якщо перешкода - неширока річка або струмок - то його можна подолати, перестрибнувши через нього, спираючись на міцну жердину. Рюкзак і інші речі попередньо слід перекинути на протилежний берег.
Переправлятися по замерзлій річці слід після попередньої розвідки міцності льоду за допомогою жердини. Якщо переправляється група людей - потрібно при переправі мати при собі жердину довжиною 2-2,5 м і тримати на відстані мінімум 5 м один від одного.

У першій частині нашої статті ми докладно розповіли про деякі способи переправи, зокрема про переправу вбрід, по льоду, камінню або поваленому дереву. У продовження статті ми розповімо ще про декілька, менш популярних методах переправи через річку.

Одним з найбільш зручних видів переправи є переправа через міст. І якщо поблизу немає подібної конструкції - не біда. Монументальність і вся інженерна складність даного елемента інфраструктури не має значення - вам адже не доведеться будувати величезний міст з бетону і заліза. Невеликий тимчасовий міст можна з легкістю спорудити самому. Найпростіший варіант моста - плаваючий настил, по типу понтонного моста, на поверхні води. Такий міст прийнятний на більш-менш вузької річки з невеликою швидкістю течії. Досить накидати снопів з очерету, пов'язаних колод або, якщо пощастить, знайти одну-дві бочки, зв'язати їх і перейти по них річку. Про штучно зробленому мосту з поваленого дерева або жердин докладно розказано в попередній частині статті.

Другий варіант переправи - пліт. Примітивний, але надійний пліт робиться з трьох-чотирьох сухих колод і двох-трьох жердин (або дощок). Для більшої зручності пліт в'яжуть на воді біля берега. Зверху на нього можна накидати хмизу або очерету. Пліт можна спорудити навіть у тому випадку, якщо у вас немає мотузки. Як кріплення можна використовувати сирі хворостяні корені, що плетуться типу ліани, в кінці кінців, можна сплести якусь подобу мотузки з трави.

Іноді в глибокій рівнинній річці з досить швидкою течією складно знайти брід. У такому випадку звичайно немає іншого виходу, крім як перебиратися вплав. За допомогою мішка - непромокаючого спальника або брезентового - можна переплисти на протилежний берег. Досить набити його травою, очеретом, хмизом і, тримаючись за нього як за надувний матрац, плисти. Також можна використовувати як «поплавок» знайдене поблизу різне сміття - колесо від машини, бочки, кілька пов'язаних між собою пластикових пляшок, шматок пінопласту і т. д.

Боброва гребля також зручний спосіб переправи. Греблі досить міцні, з гілок, колод і бруду, тому можуть витримати вагу дорослої людини. Але обережність і будь-яка підстраховка (жердина, мотузка) все одно не завадять.

Популярні теми

02.03.2018, 19:41
МОХ
20.02.2016, 16:26
6 ДЕРЕВ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВАМ ВИЖИТИ
23.07.2019, 09:26
Як соснові голки і кора допоможуть вижити вам в зимових умовах
07.11.2018, 15:36
5 способів використання соснової смоли
Поки що ніхто не залишив свій коментар.
Будьте першим, поділіться своєю думкою з іншими.
avatar